Σάββατο 24 Νοεμβρίου 2012

Βασιλόπιτα - Cupcakes με γλάσο τυριού

Βασιλόπιτα - Cupcakes με γλάσο τυριού


    Πλησιάζοντας οι γιορτές των Χριστουγέννων θυμήθηκα οτι πέρυσι την Πρωτοχρονιά έφτιαξα για βασιλόπιτα φανταστικά cupcakes αμυγδάλλου με κρέμα τυριού λόγω οτι η οικογένειά μου αποτελείται από πάρα πολλά άτομα! Το ωραίο είναι οτι χώρισα τα capcakes σε δύο ομάδες και έβαλα 2 φλουριά έτσι ώστε μια ομάδα των 18 cup ήταν για το Πρωτοχρονιάτικο τραπέζι και τα άλλα έξι ήταν για το σπίτι μου. Μου χάλασε το ντεκόρ του ενός όμως και πήρα από τη δεύτερη ομάδα ένα που ήμουν σίγουρη οτι δεν είχε το φλουρί. Το αποτέλεσμα, όλοι ενθουσιάστηκαν με τη βασιλόπιτα-cupcakes και πολύ περισσότερο η αδερφή μου και ο ανιψιός μου ο Γιάννης αφού η βασιλόπιτά μου είχε 2 φλουριά, και η βασιλόπιτα του σπιτιού μου κανένα!


Υλικά: για 24 μεγάλα cupcakes με γλάσο τυριού

3 κούπες αλεύρι
3 κούπες αμύγδαλα με τη φλούδα αλεσμένα
1 φακελλάκι μπέικιν πάουντερ
1 κουταλάκι μπαχαρικό σμυρνιό ή κανέλλα με γαρύφαλλο
1 πρέζα αλάτι

2 βανίλιες
8 ασπράδια αυγών
2 αυγά ολόκληρα
2 κούπες ζάχαρη
1 γεμάτη κούπα φυσικό χυμό πορτοκαλιού
ξύσμα 2 πορτοκαλιών
1 1/3 κούπα καλαμποκέλαιο

Υλικά για το γλάσο τυριού:

200 γρ. τυρί κρέμα
150 γρ. βούτυρο σε θερμοκρασία δωματίου ή βιτάμ
2 1/2  κούπες ζάχαρη άχνη
1 κουταλάκι ξύσμα πορτοκαλιού
1 βανίλια


Εκτέλεση:

   Ανακατεύουμε σε μπωλ το αλεύρι με τα αμύγδαλα, το μπέικιν, το σμυρνιό και το αλάτι. Χτυπάμε στο μίξερ τα ασπράδια, τα αυγά και τη ζάχαρη μέχρι να πήξουν. Προσθέτουμε το λάδι, 3 κουταλιές αλεύρι, το χυμό και το ξύσμα πορτοκαλιού. Χαμηλώνουμε το μίξερ και ρίχνουμε το μίγμα του αλευριού. Ανακατεύουμε για 1 λεπτό και γεμίζουμε βουτυρωμένες και αλευρωμένες θήκες για cupcakes. Ψήνουμ εσε αέρα στους 180 βαθμούς για 30' ή έως ότου το μαχαίρι να βγαίνει καθαρό.
   Το φλουρί για να μην καταλήξει στον πάτο της φόρμας, σε 15' από την έναρξη του ψησίματος και καθώς έχουν φουσκώσει ανοίγουμε στιγμιαία το φούρνο και τοποθετώ το φλουρί σε μια θήκη μισοσκεπάζοντάς το από τη ζύμη. Στα υπόλοιπα 15' που ψήνεται θα έχει καλυφθεί πλήρως και δεν θα γνωρίζουμε που το ρίξαμε.
   Εναλλακτικά εαν θέλουμε το ψήνουμε σε φόρμα και κάνουμε μια βασικλόπιτα κανονική.

Εκτέλεση γλάσου:

  Χτυπάμε στο μίξερ το βούτυρο με τη ζάχαρη και μόλις λιώσει ρίχνουμε το τυρί κρέμα, τη βανίλια και το ξύσμα πορτοκαλιού. Χτυπάμε τόσο ώστε να αναμιχθεί και όχι περισσότερο.
   Το απλώνουμε στα cupcakes ή στη βασιλόπιτα με κορνέ.

(Η συνταγή είναι παραλλαγή από το κέηκ με αμύγδαλα της Αλεξίας Αλεξιάδου.)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου